Helgen

Helgen började med gymnasiemässan "/ Trodde att det skulle bli lättare med mässan, men det blev nästan bara svårare. Hittade ett kul gymnasium, fast det låg i Lysekil, vem jag tänker inte välja det. Det blir nog Huddinge gymansium för mig som bor i en komun som inte "släpper iväg" sina ungdomar till Stockholms skolor... På mässan träffade jag en massa människor, var med Sofia och Mathilde mäst. Sen vid två - tre tiden åkte jag och mamma till Farsta Centrum för att köpa en klänning till henne och skor till mig. Fast istället för skor blev den:

4 Nagelack, blå, röd, rosa och svart
Naglar
Blåa strumpbyxor
Röd kofta
Blå kofta + blått linne
Vit kofta
Svarta vantar
Vita vantar
Svart mössa

Det här kommer antagligen hända alla om det inte har hänt på någon förut, men när jag skulle köpa de sista varorna kom det upp "Köpes medges ej", tjejen i kassan sa att det hade varit lite problem innan med kortdragaren så jag drog igen och samma sak hände igen. Så mamma fick rycka in och betala. Jag var 100% att jag skulle ha pengar kvar på kortat så jag gick till en bankomat för att kolla och då stod det att jag hade förlorat en summa två gånger på samma dag. Jag fattade inte först men sen kom jag ihåg att Cubus sa att det blev något fel när jag drog så jag skulle dra igen. Så alltså hade Cubus dragit summan två gånger från mitt kort. Mamma och jag tänkte gå tillbaka, men det hade stängt så vi ringde och fråga hur vi skulle göra. Vi kom fram till att pappa kunde ringa dem på måndag och fixa det. Tur det!
På kvällen hyrde vi två filmer, Superman returns och I am legend. Såg inte riktigt klart på Superman, somnade mot slutet, och I am legend var okey, lite läskig bara, men om ni gillar sånt är den nog bra.

Idag var jag, familjen och mormor på Taxinge Julmarknad som vi alltid brukar gå på. Vi köpte en massa julsaker, träffade våran granne och handla. Fast idag var det mäst mamma :P Jag fick ett kanderat äpple med choklad, det var en konstig blandning... När jag satt i bilen såg jag att jag hade ett sms från Patricia där det stod SNÖ :D:D:D Och i Taxinge regnade det bara så jag trodde att hon hade blivit knäpp, men när vi hade kommit iväg så vi hur det började komma mer och mer snö :D Jippi med snö, det är den bästa julstämningen ever! Men jag har inge vinterskor, mamma och jag glömde att handla det igår så vi ska till Farsat imorgon efter skolan. Men jag ska gå runt där i typ två timmar själv...

Ikväll är det GOSSIP GIRL :D Yeay! Och som vanligt kommer jag att sitta bänkade framför TV:n 19:00 - 21.00 för att se Gossipr gilr och Ensam mamma söker.

Klädsel:
Vitt linne, Svarta byxor, blåa strumpor och en palestinasjal.
kuityfgv
Bilden suger, men orka bry sig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0