18:17

Hello :D
Nu ska jag berätta vad jag har gjort under helgen, vi börjar med fredag.

FREDAG: Vi hade matteprov i procent som jag tyckar är svårt, min kusin skulle ha haft 18års fest för släkten medan jag vill gå och se Benjamin Button. Men mamma sa att jag var tvungen att följa med. Men när jag kom hem från skolan sa mamma att någon från Mezughi (mina kusiner) hade blivit sjuk, så att vi inte kunde komma! Och då hade jag redan sagt till alla mina kompisar att jag inte kunde. Så det blev en hemma kväll med Let's Dance och chips istället...

LÖRDAG: Jag försökte städa mitt rum, men det gick inte så bra. Jag och Frida (som är världens snällaste på denna jord) skulle åka in till Göta Lejon och kolla på Hsm - Live on stage. Hon hade fått två biljetter i julklapp och bjöd med mig. Hon kommer att vinna ett pris i snällaste kompisen. Frida och hennes familj plockade upp mig halv tre, sen åkte vi inte till stan för Richard (fridas pappa) hade typ en visnig på sitt jobb, de hade gjort om och flyttat. Jag och Frida följde med in en liiten stund innan vi tog t-banan till Medborgarplatsen. På Hsm teatern fick vi sitta på balkong, vilket jag tyckte var grymt coolt, kalla mig knäpp, men jag hade aldrig suttit där innan. Pjäsen var bra, men filmen är mycket bättre. Det jag störde mig mest på var deras dialekter, de kom från typ Piteå och Skelefteå, och jag tyckte att det skulle prata stockholmska.
När jag skulle åka hem såg jag min träslöjdslärare, fast det var bara i typ  sek för jag och Frida skulle åka med Pendeln istället för t-banan. När vi väntade på tåget, kastade jag och Frida godisar  på väggen och eb chipsburk i papperskorgen, eller vi försökte träffa. Det var svin kallt, så vi trodde att vi skulle behöva amputera bort benen när vi kom hem.
När jag kom hem hade mamma och pappa lagat värsta fest middagen. Det var löjrom till förrätt och tacos till huvudrätt, fast den åt vi framför TV och kollade på körslaget, TEAM WELLS åkte ut... Efter körslaget bytte jag till kanal två och kollade på "Flickan i pärlörhängen". Den var bra, hade sett den en gång innan.

SÖNDAG: Idag var hela släkten på mammas sida ute på Lånbro värdshus och åt typ brunch, min mormor hade nämligen fyllt  75 år, så det var tal efter tal om hur underbar hon var. Maten var jättegod, rummet var jättefint. Men mina kusiner under 10 tröttnade på att vara stilla så Yasin skrev kött på min arm, han är knäpp. Men jag var inte dåliga ja, så jag skrev pasta på hans arm... Vi ritade också på servetterna... Men vad gör man inte för att underhålla kusinerna? Familjen Hällgren, eller kan man skriva så? Det är ju typ 3st? Men iaf, Jocke och Annika hade varit på Kanarieöarna och var bruna, blev super sugen på att åka till Spanien, vilket vi kanske ska under sommarlovet, vi får se. Just nu sitter jag och försöker städa, väntar också att Alicia ska räkna klart matten så att jag, Linnea och Alicia kan kolla på Familj på väg.

Men under tiden,

i
Claras arm, hon själv skrev det ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0