Orientering, klassfoto och mat

Hallo!
Igår var det orientering för HGY, jag säger bara: HAHA XD
Det började med att jag, Linnea, Elise, Sara, Tony, Andu och Madde skulle mötas i centrum. Anna skulle ta samma tåg fast från Älvsjö. Det va frid och fröjd i början, men Maddes buss var försenad, så hon hann inte med pendeln "/ Och när vi hade kommit fram till Tullinge trodde vi att vi skulle missa bussen. Men den skulle gå om tio min! Elin skrattade åt oss när vi kom springandes x) På bussen var det proppfullt! K'ndes som om hela HGY satt på bussen (det var inte ens alla ettor!). Väl framme träffade vi resten av klassen, vi hade fem kamp där man skulle skicka en boll med hakan, norsk-fylla, alla skulle igenom ett rep och dragkamp! Vi kom näst sist på dragkampen x)
Efter alla dessa lekar skulle vi äntligen ge oss ut och orientera. Jag och Anna hade bestämt på franskan igår, men konstigt nog så hade Linnea bestämt att hon och Anna skulle gå, så det blev lite weird en stund... Fast Malin tyckte att jag kunde gå med henne istället, och det var jätteskoj! Lärarna gick igenom allt man ska kunna om orientering och blalala...
Sen började det roliga! Man kan väl säga att Malin, jag och Sama mest hade tur när vi var ute och gick. Fast vi gick runt en hel sjö i onödan! xD Fast det var nog det roligaste omvägen ever! Skrattade så mycket att jag var nära på att ramla ner i sjön xD Men vi klarade att gå hela banan på mindre än tre timmar! det var vårt mål :D Men vi var väldigt hungriga sen så vi åt typ tre korvar och drack mycket vatten :P

Sen var det teater och det var skoj, vi sjöng och hade lite improvisationer. Väldigt kul som vanligt!

Idag var det då skolfoto, var av halva klassen hade glömt det! Och tyvärr var det idrott innan, så jag kommer nog se ut som en tomat i ansiktet -.- Suck! Men gissa vad? Jag fick SITTA! Det var Andu, Elin, Micheal, Sally, Mukthar, JAG och Tony. Vi är de "långa" i klassen :) Yeay! Och min klass är det så få i så vi var bra i två rader ;P
Sen under SO.n tänkte Madde och jag stanna kvar och jobba med reklam läxan, fast vi fick inte stanna så länge i Mac-salen för någon skulle ha lektion, så vi begav oss hem. Fast hon skulle till centrum så jag hade sällskap med henne dit och vi snackade om lite olika grejer...

Ursäkta för detta lååånga inlägg, men det blev ju inget igår, hehe... Börjar bli hungrig, ska kolla om det blir middag snart. Men här får ni en random bild och kolla på!


Kommentarer
Postat av: Mikaela

tyvärr vet jag inte ännu,får jag reda på det skriver jag det på bloggen :D

2009-09-24 @ 20:12:10
URL: http://thefanpire.blogg.se/
Postat av: Frida Öhman

Jag håller med om att det är roligt på teatern men just den delen med att sjunga blir roligare om man INTE är hes så att man kan sjunga. Men jag är bättre nu så nu kan jag prata mycket! :)

2009-09-25 @ 18:01:04
URL: http://agood.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0