Library, here I come!

Hej sitter i köket, lyssnar på musik i mina små Paul Frank hörlurar och försöker att plugga. Inte kul -.-
Idag hade vi HLR (Hjärt och Lung Räddning) Har redan gjort den kursen en gång i nian, kom och tänka på alla minnen från 9C och speciellt när vår miniAnne dog x) Dockan som man skulle öva HLR på, tja hon dog... Idag gick det betydligt bättre. Sen hade vi lite chill eftersom vi inte behövde byta om till vanliga kläder, vi hade kemilabb senare och jag och Josso var bäst som vanligt! Vi var bättre än Karin (lärare) för hon hade räknat fel. Haha va vi var bra x) Lunch, lika knäpp som vanligt. Sen hade vi terminens första lektion i bild! Vi fick göra mappar, skriva va vi har gjort tidigare i bild. Vi fick lite övningar under tiden, titta inte på pappret och rita av personen framför, inte lyfta pennan och rita av personen framför och håll din hand i någon konstig vinkel och försök rita av den så långsamt du bara kan. Under den här uppgiften blev klassen väldigt tyst, vi blev så konsentrerade x)

Varje dag då jag går hem efter skolan passerar jag biblioteket och idag passade jag på att låna lite böcker, visst många av er tycker säkert att jag är värsta tönten, och det får ni tycka. Jag älskar att läsa böcker! Har två bokhyller fyllda med böcker, där jag har läst nästan alla. Och jag har lånat en massa också. De här böckerna blev det idag:

Dubbel identitet av Margret Peterson Haddix (har redan läst 111 sidor)
Sista resan av Ewa Christina Johansson och Kristina Sjögren
Killar, kompisar och nya nojor av Cathy Hopkins (älskade den här serien förut, har ca 10st hemma)
De rätta av Scott Westerfeld (den här boken rekomenderar jag. Förs boken heter Ful, andra heter Ful eller Snygg? Och de böckerna är väldigt bra! Det finns en fjärde också, fast inte på svenska än. Scott Westerfeld har också skrivit Parasit som är väldigt bra också. Den är helt annorlunda än de andra böckerna, fast bra).
  

Imorgon blir det frulle som vanligt med girlsen. Sköj. Fast det gäller ju att orka gå upp... Ska vara i skolan 07,30! Annars missar vi skolan -.- Att jag kommer så tidigt frivilligt kan jag inte förstå... Men, men trevligt är det ju allt ^^,
Är det någon mer än jag som har märkt att Elin har ett väldigt bra msn namn? Det är nämligen ISABELLA ÄR BÄSTASTE :D <3 och det namnet valde hon frivilligt och en extremt snygg bild, den ska vi inte snacka om. Är hon inte Gullig lilla söta Elin <3
 
Haha, smygfoto ^^ <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0